Av vrs malaga - 19 maj 2009 09:30

Det har varit helt otroligt roligt, vi har haft riktigt sjona dagar. Vi har solat och badat. Forsta dagen akte vi till Nerja, det var jattevarmt vi gick ner i en gratta, vi fick veta lite om Spansk historia, vi lag och solade i hela 4 timmar, saklart sa brande jag ryggen. Jag har handlat skor och badlakan. Senare kom vi hem och badade i poolen som vi har har pa omradet.

Nasta dag sa borjade skolan. Vi gar 4 timmar i skolan varje dag det ar jatte sjont for att vi slutar halv 1, det ar nastan da det ar som varmast. Efter skolan sa solade vi bara hela dagen.

Hasta lavisa!

Av vrs malaga - 19 maj 2009 09:29

Hola!

Igar var det mandag och var forsta skoldag. Det var valdigt roligt. Efter skolan sa lag vi mest vid poolen och solade och badade och gick ner till el supermercado och kopte massa frukt och annat:)

efter ett tag var det lunch och efter det sa rostade vi om vi skulle ner till stranden eller inte men de flesta ville inte till stranden sa vi stannade pa skolan. Om en timme borjar skolan igen och senare idag ska vi aven till Picasso museet.

!Hasta la vista!

Av vrs malaga - 19 maj 2009 09:29

Hola!

De foesta dagen var vi pa stranden! vi badade och solade. Det har vair rikigt sjona dagar haar i Malaga. Vi gjorde en utflykt till ett stalle som hette "Nerja" Det var en riktigt mafffit staelle!!.

Det var ratt roligt att ga i skolan, man lar sig pa ett helt annat saat, an hemma!!

Igar badade vi poolen och solade nastan hela dagen, det var haligt.

Hasta luego!

Av vrs malaga - 19 maj 2009 09:28

pa söndagen akte vi till Nerja och vi var vi pa stranden. Det var jätte varmt men det var kallt i vattnet och man blev solbrÄnd.

Vi gick mycket .pa mandagen var vi bara pa skolan och badade i poolen. och sa delades vi in i klasser. och fick en läxa.

Av vrs malaga - 19 maj 2009 09:27

Vi har nu varit i malaga sen i lordag-kvall. Det har varit harligt och man har redan fatt farg. Som du marker funkar inte alla bokstaver, men jag hoppas det gar att lasa. Vi har hunnit gora mycket under bara de har dagarna. Vi gick i grottor och fick ga omkring i malaga, det va en lang promenad och alla blev trotta men det va vart det. Vi delades in i grupper och jag lar mig hela tiden.

Spanskan blir battre hela tiden och man forstar mer och mer, vad lararen sager. Vi solade valdigt mycket, och de flesta brande sig redan rosta dagen men brannan lagger sig och snart kommer vi hem bruna!

Kulturen har ar inte helt annorlunda, inte maten heller. forutom paellan vi at igar, den va helt okej, man va inte riktigt van.

Skriver mer sen! //Adíos!

Av vrs malaga - 19 maj 2009 09:26

Nu ar det tisdag och de dagarna som varit sedan lordag har varit valdigt varma och roliga. I sondags akte vi pa en tur till staden Nerja med en guide som vissade oss runt om i staden. Vi borjad med att besoka en kand gratta och sedan gick vi inne i staden. pa eftermiddagen fick vi lite free time pa en stor strand. Vadret var pa topp sa det var inget att klaga pa. vi kom tillbaka till skolan vid 6 ungefar och da fick vi ga upp pa vara rum for att fixa iordning sig till middagen. den kvallen blev en ganska sen kvall for varat rum.

mandagen borjade med att vi gick upp tidigt for att ata frukost klockan 7.45 vara lektioner borjade en timme tidigare en vanligt eftersom det var var forsta dag. vi var pa lektioner till ungefar halv ett sedan lag vi vid polen och solade ( vissa har redan blivit som negrar medans andra som kraftor). eftermiddagen kom som den kom. hejda adios :)

Av vrs malaga - 19 maj 2009 09:25

Forsta dag i Malaga var intensiv och valdigt larorik.

Vi var i Nerja och tittade pa grottor.efter det var vi pa stranden.

Idag ska vi till Picaso museet och jag langtar dit.

Av vrs malaga - 19 maj 2009 09:23

Hola! Nu ar vi i malaga och det ar jattekul! I sandags var vi i nerja vilket var en fin upplevelse. Staden var jattegullig och det var roligt att fa se hur de bodde dar. Vi var ocksa i grottor som var hur haftigt som helst!!!

Igar hade vi vara forsta lektioner och det var kul. Vi fick ocksa laxa som vi gjorde pa en sa kallad "laxtid".

Det har varit mycket varmt och i sandags var vi pa stranden. Igar stekte vi vid poolen och senare at vi paella. Nu ska vi snart ha lektion igen!

!Adios!

vad tyckte du om resan och första dagen?