Av vrs malaga - 21 maj 2009 08:45

hejhej Sverige!

nu ar det torsdag sa det ar inte sa manga dagar kvar har i malaga. i tisdags nar vio vaknade var det molningt och alla gick och hoppades pa att det skulle sprika upp till var poll tid. men det gjorde det inte, men vi skulle anda in till stan malaga senare sa det gjorde inte sa mycket for oss da for det var jatte varmt.

i malaga besokte vi Picasso museumet det bestod av massa tavlor(hehe) efter ungefar en timme gick vi ut och vi delades in i grupper till respektive larare.

jag hamnade i janettes grupp med massa tjejor och tva killar som ficki hanga efter oss nar vi gick i vara affarer. sedan senare pa eftermiddag kvallen kom solen fram.

igar vaknade vi och det var BRA vader jippi. forst var vi tvungna att ga pa vara lektioner (dem ar valdigt roliga, speciellt i min grupp). efter det knallade vi ner oss till poolen for att jobba pa brannan lite, sedan var det dags for lunch (inte sa jatte god i dag) sedan var det tillbaka till solstolen. efter att vi legat vid poolen ett tag gick vi ner till stranden och lag dar, i vattnet var det jatte varm och det var det aven pa land (trodde jag skulle fa varmestag ett tag) hhi.

men nu har jag inget mer att skriva forutom att vadret ar pa topp och i dag ska vi sola och aka in till malaga. good bye :)

Av vrs malaga - 21 maj 2009 08:44

I forgar var vi pa picassomuseet! Det va speciellt och man markte vad han var for en person. Vi shoppade lite och hittade jattebraaffarer.

Igar var vi i skolan som vanligt, sen bada vi i poolen och sen gick till en strand.

Det var valdigt mysigt. Idag ska vi shoppa igen och jag hoppas att jag hittar ett par skona espandrillos eftersom jag fatt skavsar av alla mina andra skor.

Det ar valdigt varmt har och man far lite ont i huvudet men det r inget att klaga over!

Hitills har jag shoppat en klanning, ett skarp, massa chips (sa anna) och massa vatten!

¡Adios!

Av vrs malaga - 21 maj 2009 08:43

!Hola!

Igar var vi som vanligt i skolan till halv tva, sedan hade vi pooltid och lunch. Pa eftermiddagen sa gick vi alla ner till stranden och solade och badade. Efter stranden gick vi hem och var pa en matlagningskurs dar vi larde oss att gora paella. Idag ar det torsdag och senare ikvall ska vi in till stan och shoppa:)

!Adios!

Av vrs malaga - 21 maj 2009 08:42

Det ar nu onsdag och vi har hunnit med ortoligt mycket! Igar hade vi tur med vadret sa vi solade forst vid poolen och sedan vid stranden.

Idag ska vi efter vara spanska lektioner ga och shoppa i malaga!

Igar fick vi gora var egen middag, det blev paella.

Det var gott, men manga madde illa av den efterat sa det kan ha varit nagot som inte var tillrackligt tillagat eller bara nagot skumt.

Vara lektioner ar roliga och man lar sig faktiskt valdigt mycket.

Nu ska jag ga och gora varan spanska laxa till senare i dag!

¡Adios!

Av vrs malaga - 21 maj 2009 08:42

Nu berattar jag kortfattat om de senaste dagarna da jag rakade radera allt jag skrev forut.

Tisdag: Vi akte till Picasso museet och sedan shoppade vi. Valdigt roligt! Nar vi kom hem at vi middag och sedan sag vi pa en film i varat rum, "into the blue".

Onsdag: lite speciell dag da jag vaknade med ett svullet finger och till slut fick jag ricardo och jonas ga ner till apoteket och kopa alergitabletter da infektionstabletten inte gav ngn respons. Da fick jag ligga pa rummet och vila. Efter lunch overtalade jag jonas och ricardo att jag skulle fa vara ute i solen. Sa efter lunch lag vi vid poolen en halvtimma innan vi begav oss ner till stranden. Nar vi kom tillbaka skar vi gronsaker till varan paella vi skulle ata. Gott! Sedan sag vi "taken" i varat rum.

Idag ska vi aka in till staden igen! SKa bli skoj, skoj!

Adios

Av vrs malaga - 21 maj 2009 08:41

Vi har haft det trevligt och varmt. i tisdags var det dock lite mulet, men vi gjorde det anda till en rolig dag.

Vi gick pa Picasso museet och shoppade och saklart sa solade vi dar innan. Igar sa gick vi till stranden och solade vid poolen.

Felix blev lite sjuk pa kvallen men allt har ordnat sig nu med honom och han mar fint.

Hasta lavista fran Malaga!

Av vrs malaga - 21 maj 2009 08:40

Vi har det bra, trevligt och sammtidigt varmt har i Malaga. I tisdags sa var det ganska mulet, men det blev en rolig dag enda.

Vi gick pa Picasso museet en 1 timme ungefar sedan gick vi och shoppade i grupper. Igar var vi vid poolen innan vi gick till stranden och solade och spelade fotboll.

!Adios!

Av vrs malaga - 21 maj 2009 08:39

I tidags var vi pa Picasso museumet. det var kul men man fick ga mycket. efter det fick vi ga runt pa stan i nagra timmar.

det blev ganska trakigt efter en stund.

I onsdags var vi i skolan och arbetade men olika spanska uppgifter. Sen badade vi och solade.

vad tyckte du om resan och första dagen?