Direktlänk till inlägg 5 juni 2011

el domingo de camino a casa...

Av vrs malaga - 5 juni 2011 18:15

       


quiero agradecer a todos los alumnos y a mis compañeros que durante el viaje y la semana hemos podido disfrutar de más español, compañerismo y de muy buen tiempo! Un tiempo lleno de comida, sol, piscina, español, viajes, excursiones etc etc.

Hasta el martes chicos!


// RR

 
 
Ingen bild

Lollo

6 juni 2011 18:28

Tja tja bloggen!!!! (haha)
Nu har det gått från ett varmt och mysigt Malaga till ett kallare och tråkigare Sverige.
Jag har verkligen haft jättekul och jag har lärt känna många snälla människor.
Vi har lärt oss mycket spanska så nu har vi ett bra försprång till 9:an.
Dagen vi åkte hem började med att vi gick upp vanlig tid på morgonen, vi åt frukost, och sedan var det dags att fixa det sista med packningen för att sedan bege sig mot flygplatsen.
Vårat flyg gick 12.20 och vi hade då 1.20 timma på oss att checka in väskorna och köpa GODIS!
Medan vi stod i kön för att checka in så lekte vi lite på en area där det var tomt. Jag sprang med en vagn och skjutsade många runt i den haha :D
När vi sedan hade 15 minuter kvar sprang vi till Tax Free, där köpte jag massa godis eftersom att jag skulle ge det till mina syskon (och såklart till mig!) haha :D
Sedan gick vi till våran gate och åkte mot SWEDEN ;( :D
Jag satt bredvid lärarna under denna flygtur, det var roligt. Jag sov under mer än halva resan och det var bra eftersom att jag är flygrädd så sov jag bort den läskiga tiden haha :D
Jag hade i alla fall grymt kul under denna resa, det är många minnen för livet.
Malaga har inte sett det sista av mig!! :D I'll be back!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av vrs malaga - 8 juni 2011 14:33


      ¡Hola Vrs - Málaga! en SS hemos creado una evaluación... por favor entrad a SS y hacer la evaluación basada en la semana 22 en Málaga, gracias por vuestra cooperación y esperamos volver a estar en Málaga en el 2012!   atentamente...

Av vrs malaga - 3 juni 2011 21:41

                       Flamenco är en spansk konstform med sång, musik och dans, vars ursprung är okänt. Musikaliskt inflytande visar att de kommer från många olika håll, exempelvis Indien, Marocko, Egypten, Grekland och flera andra länder län...

Av vrs malaga - 2 juni 2011 09:30

                   En el lugar donde se asienta la ciudad existía un poblamiento túrdulo, en base al cual los fenicios fundaron la colonia de Malaka, atraídos por su puerto natural y la gran cantidad de yacimientos de plata y cobre existente...

Av vrs malaga - 1 juni 2011 07:26

                                  Málaga är en hamnstad på Costa del Sol och huvudstad i Málagaprovinsen i regionen Andalusien.   Den är Spaniens 5te största stad med nästan 700 000 invånare. Staden ligger praktiskt taget i mitten av Co...

Av vrs malaga - 30 maj 2011 13:33

                  här kan du blogga om din dag ...  ...

Presentation

Omröstning

vad tyckte du om resan och första dagen?
 toppen!
 coolish!
 ok...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards