Alla inlägg under maj 2009

Av vrs malaga - 25 maj 2009 17:34

hola a todos! espero que hayáis llegado con nuevas energías a las clases [a pesar de que sea lunes claro...]

con estas cortas líneas quiero aprovechar para agradeceros vuestra compañía, todo ha ido muy bien y parece ser que tenemos un resultado muy positivo sobre la semana en Málaga y alrededores no?

vota en la pregunta de la semana ;-)


manda tus fotos para publicar en el Blog!


PS: la cerveza que compró Alex v P fué sin alcohol 0,0 dvs utan alkohol.


saludos; ricardo  ;-)

Av vrs malaga - 22 maj 2009 09:52

Igår var vi och shoppade i Málaga city.

Vi åkte vanlig buss då och jag hade såklart inte med mig desifiseringsmedel...

Alla fick gå själva och det var bra!

Jag hann med att shoppa mycket. Jag och Gabbi gick till varje affär och köpte något. Haha när vi ska hem kommer min väska vara överviktig...

Sen åt vi tapas. jag tog pollo al curry och starka potatisar. Det var gott...


I förrgår så gick jag till Super Sol och köpte öl (cervesa) med Ricardo. Det fanns en med smak av äpple. Den var god...

Av vrs malaga - 22 maj 2009 09:51

Idag sa ar det nast sista dagen har i Malaga. Det ar soligt och fint vader, men enda lite trakigt eftersom att vi snart ska hem igen.

Igar sa var vi i staden och shoppade!!

Det var jatte kul och mysigt. Jag kopte tva klanningar och en kofta. Senare pa kvallen sa at vi aven Tapas.

Idag sa ska vi ga i skolan (som vanligt... fast for sista gangen!) och sedan dansa Flamenco.

Det kommer att bli kul.

Nu ska jag ga.


Hasta luego!

Av vrs malaga - 22 maj 2009 09:50

¡Hola!

Dagarna gar sa snabbt sa man hinner inte ens blinka. Jag vill verkligen inte hem, jag har haft sa himla roligt. Vi lar oss nya saker varje dag.

Igar hade vi skola som vanligt i 4 timmar. sedan hade vi varan pooltid och lunch. Pa eftermiddagen akte vi in till stan for att handla. Alla kopte arpargatas (espadrillos)

for 3.95 euro!!!!

Vi at en gemensam middag. darefter handlade vi annu lite mera.

Nar alla var nojda och glada akte vi hem.

Pa kvallen gjorde alla lite olika. jag satt och spelade kort med nagra andra medans andra var ute pa stan....andra tog en kopp kaffe pa cafeet.


Vi har haft det sa himla roligt har....som jag sa innan: JAG VILL INTE HEM

Men som allt annat roligt sa tar det nagongang slut....


Idag ska vi ha den sista skoldagen. Pa kvallen ska vi dansa flamenco!!!

Imorgon ska vi packa och bada pa stranden.


Vi far njuta av den sista solen


Adios fran soliga Malaga

Av vrs malaga - 22 maj 2009 09:49

Igar sa var vi och shoppade pa samma stalle som vi var pa i Tisdags.

Jag hittade ett par till espandrillos eftersom mina andra som jag kopte for ca tva dagar sen redan har gatt sonder och sa kopte jag en jatte fin bla klanning!

Sen har vi badat och solat och haft spanska lektioner.

Idag sa ska vi ha mer lektioner i spanska och sen sa ska vi dansa flamenco och sa klart sola och bada.


¡Adíos

Av vrs malaga - 22 maj 2009 09:48

igar var vi i stan for att shoppa igen.

vi blev uppdelade i sjalvvalda grupper som vi sedan fick ga runt med pa stan medan man fick gora vad man ville.

 sedan kom vi hem vid 9. och imorrn ar det den sista skoldagen.

Av vrs malaga - 22 maj 2009 09:47

I forr gar sa gick vi i skolan som vanligt och drog sen till stranden.

Efter nagon timme dar sa gick vi tillbaka och lagade och sen at paella.

Dagen efter sa var det ungefar likadant men istallet for att ga till stranden sa akte vi in i staden och shoppade.

Dar at vi ocksa middag pa en Tapas restuarang.

Av vrs malaga - 22 maj 2009 09:45

Jag vill inte aka hem!

Det ar jatte kul och igar var vi inne i Malaga och vi shoppade, det var jatte kul och mysigt.

Vill inte aka hem imorgon.

Ovido - Quiz & Flashcards