Av vrs malaga - 20 maj 2009 13:47

idag sa hade vi lektion till halv 3 och sedan sa akte vi in till malaga. inne i malaga sa gick vi pa picasso museumet och tittade pa hans tavlor.

sedan fick vi ga i mindre grupper tillsammans inne i staden.

Av vrs malaga - 20 maj 2009 13:45

Idag ar det Onsdag och vi har nu varit har i tre dagar. An sa lange har det varit jattekul!

Igar sa var vi i Malaga och tittade forst pa Picasso Museèt och sen sa gick vi och shoppade.

Ja hittade tva par espandrillos, valdigt fina!

Vi har ocksa solat och badat valdigt mycket, sa ja vill inte aka hem riktigt an!

¡Adios!

Av vrs malaga - 20 maj 2009 13:43

Hola! Igar var vi i Malaga city och besñkte ett Picasso museum. Besoket pa museumet tyckte jag inte var det roligaste men det var anda lite roligt att ha varit dar eftersom att vad jag forstod var detta museum ett av varldens storsta Picasso museum.

Efter museumet sa gick vi vidare till shopping omradet med alla affarer och da fick vi ga ensamma och titta pa klader. Jag gick med fornis och vi hittade bada varsin keps och esprandillos samt en troja hittade jag.

Jag tycker att denna dag var valdigt rolig (lite for molnigt) men anda jatte kul. Jag ser verkligen fram emot att aka in till Malaga igen pa torsdag. Hasta la vista!

Av vrs malaga - 20 maj 2009 13:42

Igår var vi som sagt i Málaga city och besökte Picasso museum och efteråt fick vi shoppa på en gata där massa butiker fanns. På Picasso gick vi runt i cirka 12 olika salar med konstverk av honom. Vissa var en aning annorlunda och vissa var väldigt fina. Sen fick de som ville gå ner en trappa och se vad man hade hittat i huset där Picasso bodde. Det var mest massa stenar men det var intressant.

Efter det fick vi gå och shoppa. Då var vi på massa olika affärer och jag gillar mest Pull and Bear och en annan butik som börjar på C. Jag har nu bara köpt två linnen för vi hann inte kolla i mera affärer men på torsdag ska vi dit igen och då blir det shopping, shopping och ännu mer shopping!!

Av vrs malaga - 20 maj 2009 00:17

hoy vamos a escribir sobre nuestra visita de ayer a la ciudad de Màlaga y lo que hemos hecho ok?

también podèis escribir que habèis comprado en las tiendas y que os gusta màs de la ciudad de Màlaga!

atentamente: ricardo.rodriguez@vrg.se

Av vrs malaga - 19 maj 2009 09:33

Idag ar det tredje dagen. Vi har alla fatt farg! Forsta dagen var vi pa nagon turisttur i nerja och sedan kom vi tillbaka till institutet och at middag. Dagen efter som var igar gick vi i skolan for forsta gangen. Vi blev uppdelade i tva grupper.

Man larde sig valdigt mycket for att man fick inte prata engelska, sa man anvande sin spanska hela tiden! Efter skolan sprang vi ner till poolen och solade och badade. Vi at lunch tjugo over tva. Sedan gick vi tillbaka till poolen igen.

Det finns massor av andra elever pa skolan sa att vi ar verkligen inte ensamma har. Pa kvallen fick vi god middag med chokladpudding till efteratt, det var verkligen jatte gott! Vi fick sedan paella pa kvallen och ata utomhus. Jag smakade lite och det var faktiskt ganska gott. Sedan gick vi ner till en liten kiosk och kopte klubbor. Nar vi kom tillbaka var vi helt utmattade och omma fran solen pa dagen, sa vi gick och lade oss.

Vi har nu precis atit frukost och sitter och bloggar, hela grupp tva i datasalen. Snart har vi vara lektioner sa nu ska jag gora mig i ordning!

¡Hasta la vista!

av Mikaela
Av vrs malaga - 19 maj 2009 09:32

Forsta dagen har i Malaga akte vi forst pa en gudiad tur som sedan slutade pa en strand i Nerja. Sedan fick vi annu en till guidad tur pa vagen mot bussen hem.

Nar vi kom hem at vi middag och bara tog det lugnt.

Igar borjade vi med att ata frukost och sedan blev vi indelade in i vara grupper innan lektionerna borjade. Vi hade tva olika larare och korta raster var 50e minut.

Det var ganska latt pa lektionen. Efter vi slutat halv 1 gick vi och la oss vid poolen, dar lag vi till lunch 2.20 och gick dit efter lunchen igen.

Innan lunchen tog vi aven en trip ner till SUPER SOL, en affar. Sedan efter laxorna blev det tid for middag och sedan gick vi en liten promenad innan vi gick och lade oss.

Idag ska vi snart borja med lektionerna, sedan ska vi ha pool-time igen, lunch och vid 16 tiden ska vi aka till picasso museet!¡Hasta vista!

Av vrs malaga - 19 maj 2009 09:31

De dagarna som har gatt nu har varit valdigt bra, det ar soligt och varmt och det ar valdigt manga som har brant sig. Men jag har haft tur och for en gangs skull inte brant mig. Har inte fatt sa mycket farg, men lite i alla fall. Idag ar det inte lika bra vader som det har varit de andra dagarna, men forhoppningsvis sa forsvinner molnen under vara lektioner sa att vi kan lagga oss och sola efter vi har haft lektioner.

I sondags var vi inne i en stor grotta, och sedan gick vi runt i Nerja med en guide och till slut akte vi till stranden ocg lag dar valdigt lange. Igar gick vi forsta dagen pa spanska lektionerna, och det var roligare an vad man trodde. Nar lektionerna var slut sa lag vi vid poolen resten av dagen.

vad tyckte du om resan och första dagen?