Direktlänk till inlägg 16 maj 2009

Hola, HOLA!!!

Av vrs malaga - 16 maj 2009 01:53

¡Hola a todas las personas del grupo de Málaga inclusive tutores [mentorerna]!


INFORMACIÓN URGENTE! / VIKTIGT INFORMATION!

Vi som har varit på språkresa i staden Málaga, kommer att ha återträff med föräldrar och elever måndagen den 01 juni 2009 [v23].


Plats: Skolan ”lilla matsalen på NB”

Tid: 17.30 -18.15


Där kommer vi att återskapa ”vår” lilla VRS Málaga  bland annat med:·         lite Tapas·         Musik·         lite Historia·         Bilder·        

och förstås Berättelser om själva resa med mera!


PS: eftersom vi kommer att ha Tapas, skulle vi behöva veta hur många av Er föräldrar kommer att närvara.


Tack på förhand

J.J.R,  [Jeannetthe, Jonas och Ricardo]

 
 
Ingen bild

pysen...

13 maj 2008 14:12

jag är jätte nervös angående morgondagen, jag vet inte riktigt om jag är tillräcklig förberedd för att prata om mitt ämne, hoppas att alla kmr!

 
Ingen bild

rörigt

13 maj 2008 14:26

hej! jag undrar om det går att byta grupp...om det skulle gå att göra det, då vill jag göra det!

 
Ingen bild

tapas

13 maj 2008 14:28

jhag vet inte men om vi äter samma tapas som vi åt i malaga vill jag bara äta det med potatis, kommer ej ihåg vad det kallas för men nåt med potatis iaf. ;-)

 
mao

mao

14 maj 2008 14:12

Det känns jäkligt stressigt, hoppas alla kommer och att min grupp gör det bra!

MAO!

http://

 
Ingen bild

spanjoren

14 maj 2008 14:17

jAG HOPPAS ATT tapas kmmr att vara godare än i spanien. :P

 
Ingen bild

Martin

14 maj 2008 16:29

Vi har inte förberätt så mycket för det vi ska göra och vi har inte ett papper vi ska läsa ifrån. Vi har gjort ett bildspel på min dator och sen ska vi prata om bilderna.Emn jag hoppas att alla föräldrar kan ta in den information vi har att bidra med

 
Ingen bild

Grupp Gustaf Håkansson

14 maj 2008 16:30

Efter några väldigt häktiska vecor av förberedelse så är vår grupp nu färdig för att redovisa. Vi har jobbat ihop vårt arbete med hjälp av sammarbete och kärlek. Jag hoppas att alla föräldrar kan ta del av den information och de tankar vi har att erbjuda. Vi är alla spända inför vad komma skall. Tapasen i spanien smakade förresten skit i spanien så om de inte är bättre denna gång drar vi!

 
Ingen bild

Grupp marre

14 maj 2008 16:30

Vi har inte förberett oss så mycket, men vi hoppas att det kommer att gå bra.

 
Ingen bild

CasperoMax

14 maj 2008 16:31

Det var jättekul i Malagá. Men det var dock lite jobbigt att behöva gå upp så tidigt varje dag. Men en dag hände någonting, Max blev biten av en radioaktiv spindel, han blev

 
Ingen bild

grupp-malaca*

15 maj 2008 16:42

wow, vi äger ju! jag tyckte att VI var mkt duktiga! asså MVG hela gänget och tapas vad super go'roligt att kunna se filmen när "några av oss" dansar flamenko!

 
Ingen bild

grupp-malaca*

15 maj 2008 16:43

vi måste tillbox till Malaga, samma gäng! alla utom ricardo [skojar] han får också följa med förstås!

 
Ingen bild

calle

19 maj 2008 16:08

vi äger ju! jag tyckte att jag vi va toppen och att vi måste minst få vg i presentationen eller?
PS: JAG VILL ÅKA TILLBOX I NIAN!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av vrs malaga - 8 juni 2011 14:33


      ¡Hola Vrs - Málaga! en SS hemos creado una evaluación... por favor entrad a SS y hacer la evaluación basada en la semana 22 en Málaga, gracias por vuestra cooperación y esperamos volver a estar en Málaga en el 2012!   atentamente...

Av vrs malaga - 5 juni 2011 18:15

          quiero agradecer a todos los alumnos y a mis compañeros que durante el viaje y la semana hemos podido disfrutar de más español, compañerismo y de muy buen tiempo! Un tiempo lleno de comida, sol, piscina, español, viajes, excursione...

Av vrs malaga - 3 juni 2011 21:41

                       Flamenco är en spansk konstform med sång, musik och dans, vars ursprung är okänt. Musikaliskt inflytande visar att de kommer från många olika håll, exempelvis Indien, Marocko, Egypten, Grekland och flera andra länder län...

Av vrs malaga - 2 juni 2011 09:30

                   En el lugar donde se asienta la ciudad existía un poblamiento túrdulo, en base al cual los fenicios fundaron la colonia de Malaka, atraídos por su puerto natural y la gran cantidad de yacimientos de plata y cobre existente...

Av vrs malaga - 1 juni 2011 07:26

                                  Málaga är en hamnstad på Costa del Sol och huvudstad i Málagaprovinsen i regionen Andalusien.   Den är Spaniens 5te största stad med nästan 700 000 invånare. Staden ligger praktiskt taget i mitten av Co...

Presentation

Omröstning

vad tyckte du om resan och första dagen?
 toppen!
 coolish!
 ok...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards