Direktlänk till inlägg 18 maj 2009

foersta meddelande ifraan Stockholm!

Av vrs malaga - 18 maj 2009 07:25

Hoppas ni alla mår bra och att utflykten till Nerja var rolig.


Kanske kunde ni bada lite i havet?!

Ha det så roligt nu och plugga på.


Ni är VRS ansiktet utåt nu, och jag vet att ni bär det uppdraget utan problem :)


Que le vaya bien!

Isabella

 
 
Ingen bild

Kerstin

18 maj 2009 09:50

Kära elever och personal,
Önskar er många fina upplevelser under kommande vecka och att spanskan flödar.
Hälsar,
Kerstin Hallén

 
Ingen bild

´Johan Rehnmark

18 maj 2009 12:54

Den forsta dagen har varit valdigt bra och jag har verkligen njutit av den forsta dagen! Jag tror att denna vecka kommer bli valdigt skon och bra for min spanska.

 
Ingen bild

Carla

18 maj 2009 12:55

Hola VRS!

Forsta dagen i Malaga tog vi en buss kl nio pa morgonen och akte iv´g mot Nerja. Dar gick vi i grottor som var jattestora. Seda akte vi vidare till en annan stad dar vi gick runt med en guide. Efter det akte vi till stranden . Dar var det jattevarmt och manga brande sig. Pa kvallen at vi middag pa institutet. Idag har vi delats in i gruppen och haft lektioner. Deth ar varit bra, roligare an man trott. Lararna ar jattesnalla och pedagogiska. Men nu orkar jag itne skriva mer for nu ska vi till poolen och sova. Adios!

 
Ingen bild

Camilla

18 maj 2009 12:55

Det var jatte kul igar nar vi var i Nerja. Det var jatte kul att se grottorna och staden vi var i. Det basta av allt var nar vi var pa stranden. Det har varit helt okej mat. Jag ser valdigt mycket framemot att lara mig sa mycket spanska som mojligt.

 
Ingen bild

Filippa Torstendahl

18 maj 2009 12:56

Forsta dagen har varit mycket bra. Har fott en massa ferg sa jag blev glad. Utflykten var rolig men lite langtrokig efter ett tag. Men man larde sig iaf!

 
Ingen bild

louise

18 maj 2009 12:56

Hej alla i Stockholm!
Igar gjorde vi massor med saker!! vi var i Nerja och gick i grottor och promenerade runt. vi hade en guide som visade oss Malagas historia.
sedan var vi pa stranden och solade. manga brande sig for solen var valdigt varm.
Idag har vi gatt i skolan och har haft jatte bra larare. De pratade bara spanska.
Det var jatte kul!!!!
Aterkommer snart med mer info
Adios amigos


 
Ingen bild

Alexandra von Perner

18 maj 2009 12:57

Igar var vi i Nerja och det var jattefint. Det fanns gamla hus och vi hade en spansk guide som visade oss runt och berattade om olika saker som hande vid olika tidpunkter. Sen fick vi ga till stranden och sola i typ 3 timmar. Det va5r valdigt skont minsann. Jag har fatt en aning farg. Det ar najs!

Idag har vi vart i skolan och haft lektioner i fyra timmar. Nu ska jag ga och sola och bada i poolen..

Adiòs!

 
Ingen bild

Marcus Kallstrom

18 maj 2009 12:58

Igar akte vi till nerja och fick lara oss lite historia och sen badade vi i havet. Det har varit jattebra vader, spanska lararna ar bra och vi lar oss mycket

 
Ingen bild

Helena

18 maj 2009 12:58

Hej Sverige!
Det ar valdigt roligt och varmt har. Igar sa akte vi pa en guide tur runt och sen sa besokte vi en grotta som vi gick runt i och sen sa akte vi till en strand och solade och badade! Det var valdigt kul fast jag blev valdigt brand av solen!

 
Ingen bild

Emil linnala eriksson

18 maj 2009 12:59

resan till spanien gick bra.dagen efter sa badade vi och spelade volleyboll mot nagra andra spanjoren. matchen forlorade vi med
3-0 sa det blev ingen seger precis. efter att vi spelat klart och drog dar ifran sa markte man saklart att man var solbrand. sa natten till idag blev en riktig plaga sa det slutade med att vi stoppade in trojor in i frysen for att sedan ha pa oss under natten som kylgrej. och idag sa tankte vi kopa frysprej.

 
Ingen bild

Berit

18 maj 2009 13:01

Hej!
Allting borjade pa Arlanda. Och vi akte 4 timmars flyg till Malaga, vilket var jobbigt men vart vantan. Nar vi val kom till flygplatsen sa kande man direkt varmen och det harliga klimatet.
Men nar vi val skulle fa tag i vara bagage, sa fick alla sitt... efter ett tag. Alla utom jag. Sa jag har fatt lana klader och en hel del andra saker fran mina rumskamrater, vilket jag tackar de for!!
Igar sa var vi i Nerja. Det var varmt, skont, och man fick ligga pa stranden eller shoppa i hela 3 timmar. Guide -turen efterat var dock lite jobbigare, pg.a varmen.
For nagra minuter sedan berattade Rocardo att de har hittat min vaska, det var tydligen nagon som hade tagit den.
Och jag ska fa den om nagra timmar!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av vrs malaga - 8 juni 2011 14:33


      ¡Hola Vrs - Málaga! en SS hemos creado una evaluación... por favor entrad a SS y hacer la evaluación basada en la semana 22 en Málaga, gracias por vuestra cooperación y esperamos volver a estar en Málaga en el 2012!   atentamente...

Av vrs malaga - 5 juni 2011 18:15

          quiero agradecer a todos los alumnos y a mis compañeros que durante el viaje y la semana hemos podido disfrutar de más español, compañerismo y de muy buen tiempo! Un tiempo lleno de comida, sol, piscina, español, viajes, excursione...

Av vrs malaga - 3 juni 2011 21:41

                       Flamenco är en spansk konstform med sång, musik och dans, vars ursprung är okänt. Musikaliskt inflytande visar att de kommer från många olika håll, exempelvis Indien, Marocko, Egypten, Grekland och flera andra länder län...

Av vrs malaga - 2 juni 2011 09:30

                   En el lugar donde se asienta la ciudad existía un poblamiento túrdulo, en base al cual los fenicios fundaron la colonia de Malaka, atraídos por su puerto natural y la gran cantidad de yacimientos de plata y cobre existente...

Av vrs malaga - 1 juni 2011 07:26

                                  Málaga är en hamnstad på Costa del Sol och huvudstad i Málagaprovinsen i regionen Andalusien.   Den är Spaniens 5te största stad med nästan 700 000 invånare. Staden ligger praktiskt taget i mitten av Co...

Presentation

Omröstning

vad tyckte du om resan och första dagen?
 toppen!
 coolish!
 ok...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards