Alla inlägg under maj 2009

Av vrs malaga - 19 maj 2009 09:28

pa söndagen akte vi till Nerja och vi var vi pa stranden. Det var jätte varmt men det var kallt i vattnet och man blev solbrÄnd.

Vi gick mycket .pa mandagen var vi bara pa skolan och badade i poolen. och sa delades vi in i klasser. och fick en läxa.

Av vrs malaga - 19 maj 2009 09:27

Vi har nu varit i malaga sen i lordag-kvall. Det har varit harligt och man har redan fatt farg. Som du marker funkar inte alla bokstaver, men jag hoppas det gar att lasa. Vi har hunnit gora mycket under bara de har dagarna. Vi gick i grottor och fick ga omkring i malaga, det va en lang promenad och alla blev trotta men det va vart det. Vi delades in i grupper och jag lar mig hela tiden.

Spanskan blir battre hela tiden och man forstar mer och mer, vad lararen sager. Vi solade valdigt mycket, och de flesta brande sig redan rosta dagen men brannan lagger sig och snart kommer vi hem bruna!

Kulturen har ar inte helt annorlunda, inte maten heller. forutom paellan vi at igar, den va helt okej, man va inte riktigt van.

Skriver mer sen! //Adíos!

Av vrs malaga - 19 maj 2009 09:26

Nu ar det tisdag och de dagarna som varit sedan lordag har varit valdigt varma och roliga. I sondags akte vi pa en tur till staden Nerja med en guide som vissade oss runt om i staden. Vi borjad med att besoka en kand gratta och sedan gick vi inne i staden. pa eftermiddagen fick vi lite free time pa en stor strand. Vadret var pa topp sa det var inget att klaga pa. vi kom tillbaka till skolan vid 6 ungefar och da fick vi ga upp pa vara rum for att fixa iordning sig till middagen. den kvallen blev en ganska sen kvall for varat rum.

mandagen borjade med att vi gick upp tidigt for att ata frukost klockan 7.45 vara lektioner borjade en timme tidigare en vanligt eftersom det var var forsta dag. vi var pa lektioner till ungefar halv ett sedan lag vi vid polen och solade ( vissa har redan blivit som negrar medans andra som kraftor). eftermiddagen kom som den kom. hejda adios :)

Av vrs malaga - 19 maj 2009 09:25

Forsta dag i Malaga var intensiv och valdigt larorik.

Vi var i Nerja och tittade pa grottor.efter det var vi pa stranden.

Idag ska vi till Picaso museet och jag langtar dit.

Av vrs malaga - 19 maj 2009 09:23

Hola! Nu ar vi i malaga och det ar jattekul! I sandags var vi i nerja vilket var en fin upplevelse. Staden var jattegullig och det var roligt att fa se hur de bodde dar. Vi var ocksa i grottor som var hur haftigt som helst!!!

Igar hade vi vara forsta lektioner och det var kul. Vi fick ocksa laxa som vi gjorde pa en sa kallad "laxtid".

Det har varit mycket varmt och i sandags var vi pa stranden. Igar stekte vi vid poolen och senare at vi paella. Nu ska vi snart ha lektion igen!

!Adios!

Av vrs malaga - 19 maj 2009 09:22

Hola!

Igar var det mandag och det var forsta skoldagen. Det var roligt och jag har lart mig mycket.

Efter skolan gick vi ner till poolen och badade och solade. Sen var det lunch, vi at pommes och kottbullar med sas. Sen gick vi tillbaka till poolen och var dar en stund. Efter att vi hade varit vid poolen hade vi laxtid. Jag hade svart att skriva laxan sa jag gjorde det senare pa kvallen. Sedan var det middag och da at vi fisk men det blev mer mat efter det. Vi at paella. Sedan var vi ute lite och sedan gick vi och sov. Idag ska vi ha skola i 4 timmar och sedan ska vi till picasso museum.

Hej da!

Av vrs malaga - 18 maj 2009 14:06

Kära elever och personal,

Önskar er många fina upplevelser under kommande vecka och att spanskan flödar.

Hälsar,

Kerstin Hallén

Av vrs malaga - 18 maj 2009 14:05

Den forsta dagen har varit valdigt bra och jag har verkligen njutit av den forsta dagen!

Jag tror att denna vecka kommer bli valdigt skon och bra for min spanska.

vad tyckte du om resan och första dagen?