Direktlänk till inlägg 5 februari 2009

¡HOLA, desde la ciudad de Malaga!

Av vrs malaga - 5 februari 2009 11:02

¡HOLA CHICOS! i dag kommer vi att beraetta hur det gick i gaar paa vaeg till Malaga.

SKRIV LITE OM...

resan, rummet och foersta dagen

Ni skall skriva baede paa svenska (Obs! som ni ser vi har ej de tre sista bokst. i det sve alfabetet) y en castellano!

Saa baade foeraeldrar och elever kan laesa oss!

GLOEM EJ OMROESTNINGEN!!!

programa para hoy Lunes...

07.45 FRUKOST /desayuno

08.30 data/ sala de ordenadores

09.30-13.25 undervisning 10 min rast/timma plus (20 min rast mellan 11.20 . 11.40)

13.30 pool/piscina

14. 20 LUNCH/almuerzo

16.30 aktivitet nere vid stranden med "Dani och Rafa" fraan MI"

20.30 Middag/cena

fritid med MER (Mona, Eva, Ricardo)

22.30 rum

VRs- MálagaBlogg©

niclas

29 april 2008 08:58

resan gick bra, vi kom fram i tid och fick vàra rum. Dom va ok... dag 2(f'orsta hela dagen) sà hade vi vàran fòrsta spanksa lektieon och sedan gick vi till stranden, som tyvvár inte var sà fin. vi spelade fotboll och vollyboll dár och sedan gick vi tillbaks hem...
efter det sà àt vi middag och gick och lade oss :)

Marcus

29 april 2008 08:59

resan gick bra, men rummet var sadar, nar vi kom fram fick vi mat och man var valdigt hungrig da satt det var bra.Pa mandagen hade vi vara forsta spanska lektioner. sen gick vi ner till stranden, som kunde vart battre.Nar vi var pa stranden sa spelade vi fotboll och volleyboll och sen gick vi hem.

Rebecka

30 april 2008 08:48

Resan gick bra, vi bytte i barcelona och sedan akte vi buss till MI, dar vi fick vara rum som var jattemysiga. Vi hade lektioner och sedan gick vi ner till den graa stranden och spelade volleyboll.

Therese

30 april 2008 08:49

Resan hit gick bra, och vi kom fram till skolan vid halv elva. Efter en snabb middag fick vi vara rum.
Forsta dagen borjade med spanska lektioner pa formiddan. Efter lunch och pooltid gick vi ner till stranden for lite strandaktiviteter. Men det var inte sa lyckat.
Tisdagen borjade likadant men efter lunch akte vi med buss in till malaga for en guidadtur i gammla stan och picasso museet.
Kvallarna hittills har varit ganska lugna och vi har haft superfint vader.
Idag ska vi aka in till malaga och shoppa och ata tapas efter vara lektioner :D!

Erik

30 april 2008 08:51

Jag och william kom till flygplatsen, checka in och satte oss paa planet. Gruppen kom till skolan 22:30. Vi bñrjade med att faa lite mat i oss, sedan gick vi upp paa vora rum och packa upp. Nu var det laagdags, 23:00 -.- :D
Naar vi vakna sa at vi frukost och sedan har vi lektioner. igar var vi pa picasso museet och idag ska vi shoppa i Malaga!

// Ciao

philip

30 april 2008 08:55

andra dagen so gick vi en rund tur i malaga och vi fick go in pò picasso museet.
det var ganska kul. men det tog valdigt long tid. sedan har vi badat mycket i poolen och handlat pa mat affaren som ar riktigt billig.
vi har fyra spanska lektioner varje dag de ar mellan 1 timme och 45 min med 10 min mellan rum sa det gor valdigt fort.

Gstaf Hkansson

30 april 2008 09:00

Resan borjar bra med att man inte behover ga upp for tidigt pa morgonen, fast det hade ocksa varit bra da the ''ariving time''
hade varit tidigare. Vi kom fram pa kvallen och fick nagra harda sa kallade brod.
Efter en god natts somn var vi utvilade och var redo for spanska lektionerna. De flesta hangde inte med i borjan men desto langre tid det gick desto lattare blev det att forsta vad de sa. 4 timmarna bara sprang ivag och sa lag alla och dasade vid poolen.
Efter lunchen sa gick vi ner till soptippen. Vi spelade fotboll och voleyboll och det kunde omojligt kunnat vara en strand. den va morkgra och det lag skrap overallt. Vid strandpromenaden luktade det ocksa skit. Andra dagen han inget speciellt hant. Pa tredje akte vi in till malaga. vi fick en guidad picasso och malaga tur av nagon liten infodd man. Jag sitter nu och skriver tidigt pa morgonen da man blir upptvingad. Spanska lektionerena borjar om 30 min och ja orkar verkligen inte!

michael

30 april 2008 09:04

resan gick bra o vi kom fram ganska sent till skolan, vi at(jettegott) och sen gick vi o la oss. rummen var helt ok. forsta dagen sa gick vi i skolan och larde oss en massa spanska!11!!Sen sa fick vi laxa o gjorde den, vi skulle ner till stranden och kora fotboll och volleyboll, men stranden var lite... konstig. sen gjorde vi inte mycke pa kvallen. vi la oss och sov. Vi vaknade och hade computer time.all mat har varit ganska konstig och svensk som fiskpinnar och kñttbullar.allt er ganska billigt her och vi koper ganska mycke skitmat. vi stack ner till piccasso museet
o tittade pà hans malningar. sen gick vi o la oss och nu e vi har. och axel skñmde ut sig som ...

marre_tha_maen

30 april 2008 09:04

Resan hit gick bra och ingen skadade sig men vi kom lite for sent och det gjorde att vi var trotta och fick lagga oss direkt nar vi kom till skolan. Nasta dag hade vi var forsta lektion och det var jatteroligt jag larde mig massor med spanska vi gick till stranden som var dalig men vi speade lite fotboll och vollyboll sen gick vi och la oss i sangarna och sov

Cameron K. S.

30 april 2008 09:12

Ja vad ska man säga om 1:a dagen, Det tog lang tid och vi kom fram sent. Men vi kom i allra fall fram tryggt. Rummen vi skulle bo i var lite 50/50.
Mandag, Vi hade vara 1:a lektioner och fick sola vid poolen. Pa eftermiddan spatserade vi ner till stranden och lirade bade fotboll och volleyboll. Men det var inte lika kul för alla, Jag fick monsternäsblod som fortsatte i en evighet och niclas gjorde riktigt illa lilltan.
Men det var kul ända. Tisdag, Picasso time. Vi tog en tour med guid runt i malaga och fick se vart Picasso bott i sina första ar, samt muséet.